מה קורה באבחון

"אנשים זרים שאני בכלל לא מכיר

ממקומות אחרים וגם פה מהעיר

הייתי רוצה שיידעו כולם שיש ילד אחד בעולם,

והילד הזה

הוא אני"

יהודה אטלס

האבחון מתחיל עוד בשיחה הטלפונית. אקשיב היטב לסיבת הפנייה אליי ואנסה להבין מי הילד על יכולותיו וקשייו.  

לאחר מכן נקבע מועד מתאים לאבחון ואשלח לכם שאלונים וטפסים למילוי, עבורכם ועבור הגננת/המורה. בשאלונים תתבקשו למסור מידע על המשפחה, היסטוריה רפואית, היסטוריה התפתחותית, תפקוד בבית ובבית הספר בתחומי העיסוק השונים. את השאלונים תחזירו אליי מלאים עוד בטרם מפגש האבחון.

במועד האבחון אגיע אליכם, למפגש אחד או שניים עם הילד. משך סך מפגשי האבחון כשעה וחצי. את האבחון נקיים בסביבה המשמעותית אצל הילד, אם זה חדר המשחקים, חדר השינה, שולחן הכתיבה או שולחן המטבח. במפגש אנתח לעומק את הקושי והתפקוד כפי שתואר בשאלונים בעזרת תצפיות מובנות ואבחונים סטנדרטיים על פעילויות משחק, ציור, צביעה, כתיבה, יצירה, ותנועה. בפעילויות אלו אבחן ואתייחס למרכיבים מוטוריים גסים ועדינים, מרכיבי עיבוד וויסות חושי, מרכיבים גראפומוטוריים, תפיסתיים וחשיבתיים.

לאחר מפגש האבחון אקבל פרופיל תפקודי מסודר שיעזור להבין לעומק את הקשיים, אכתוב דו"ח תפקודי מסודר ומודפס ואפגוש אתכם ההורים לשיחת הסבר והנחיות להמשך. במידה ויהיה צורך בהמשך התערבות טיפולית בריפוי בעיסוק נוכל להמשיך להיפגש לסדרת טיפולים.