מה קורה בטיפול

"כל זמן שאדם חי הוא יכול להשתנות"

דוד בן גוריון

לאחר תהליך האבחון, בו מופה תפקוד הילד ונקבע כי יש צורך בטיפול בריפוי בעיסוק, אנחנו עוברים לשלב הטיפול.
התערבות טיפולית יכולת להתרחש בכמה מישורים, לחוד או ביחד:

טיפול ישיר– בו אנחנו עובדים ישירות עם הילד והמשפחה. בטיפול הילד מתנסה בפעילויות משמעותיות עבורו, בהתאם לתחומי העניין שלו, הרצייה ומטרות הטיפול. כל הפעילויות מותאמות ליכולת, מדורגות ויוצרות הצלחות קטנות בדרך לקידום התפקוד.

טיפול עקיף– בו עיקר הטיפול מתמקד בהדרכה להורים או לצוות החינוכי. לעיתים נמליץ גם על טיפול תומך אחר (טיפול רגשי, הוראה מתקנת, פיזיוטרפיה, חוגים מתאימים וכו')

התערבות סביבתית– בו עיקר ההתערבות מתרחשת כדי להתאים את הסביבה לדרישות וליכולת ואת הילד לסביבה. בגישה זו נשתמש ביצירת התאמות סביבה (לדוגמא ארגון חלל החדר, התאמת שולחן כתיבה, ארגון רשימה לציוד קלמר), והתאמת אביזרי עזר (לדוגמא התאמת מאחז עיפרון, מספרי קפיץ).

הטיפול מתקיים לרוב בתדירות של אחת לשבוע ונמשך 45 דקות. לטיפול אני מגיעה מצוידת במזוודה מלאה כל טוב באביזרים וציוד בהתאם לפעילויות המתוכננות. כחלק מהעבודה בסביבת הבית, אני אוהבת להשתמש בציוד קיים בבית המשפחה ולהדגים כיצד שימוש בהם יכול לקדם את הילד. 
סביבת הטיפול מגוונת ויכולה להיות בחדר המשחקים, בחדר השינה, במטבח, בסלון, בגן המשחקים או בכל מקום משמעותי אחר עבור הילד ובכל מקום משמעותי לצורך השגת המטרות.

גישתי בטיפול מבוססת Client Center, כלומר הלקוח/האדם במרכז. גישה זו, מדגישה את מרכזיות האדם ומשפחתו כבעלי זכות לבחירה ושיתוף. לכן, מטרות הטיפול נקבעות תוך חשיבה משותפת עם הילד ומשפחתו ותוך הקשבה לצרכים ולסדרי העדיפויות יחד עם התייחסות מעמיקה לממצאי האבחון. ההורים הינם שותפים מלאים בטיפול ובתהליך ומקבלים כלים, ידע והדרכה על מנת לשפר השתתפות בעיסוקיו של הילד.