באתי לעשות קצת סדר! על התארגנות, קניות, והחזרה ללימודים (חלק א')

הקייטנות ברובן כבר נגמרו, עומס החום רק מתגבר ואתם עמוק בתוך חופשת הקיץ של הילדים. החזרה לביה"ס נראית לכם כמו חלום מתוק ורחוק אבל תאמינו לי שזה מתקרב. וזה  יגיע.  סיבוב מקרי בקניון הבוקר הספיק לי כדי להתבלבל לגמרי בתוך ים המותגים והציוד שיש לרכוש. ואם מדובר בילד שעולה לכיתה א' אז בכלל ההתרגשות גדולה והבלבול גדול עוד יותר. איזה תיק לרכוש? עם טרולי או בלי, מובנה או לא? והקלמר? ועל מה חשוב להקפיד? בשביל זה אני כאן. אז בואו נעשה קצת סדר והכל יהיה בסדר !

 איזה ילקוט לבחור?

 אין ספק שמדובר בהוצאה בכבדה ביותר. בעוד הסבא והסבתא מתווכחים מי יקנה את הילקוט לנכד, הילד רוצה רק ילקוט של גיבור על ולא משנה כלום מעבר ואתם בכלל מייעדים את הרכישה לשנתיים לפחות ורוצים לעשות את הבחירה נכונה.

ראשית, חשוב שלתיק שאתם רוכשים יהיה תו תקן. מדובר באישור לכך שהתיק עבר בדיקה מקיפה והוא נמצא בטיחותי ומתאים לילדכם. לתיקים של היצרנים הגדולים יש תו תקן ולכן לרוב אין בעיה עם העניין, רק חשוב לשאול ולברר.

תיק גב או טרולי (עגלה על גלגלים)? אין תשובה אחידה. התשובה טמונה בכמה גורמים כמו מימדי הילד, מרחק הליכה, הסעה וגורמים סביבתיים כמו מדרגות בבית או בביה"ס. ילד בעל מבנה גוף קטן יתקשה לשאת על גבו משקל רב של ציוד ולכן יהיה עדיף עבורו טרולי. הדבר נכון גם עבור ילד שנדרש עבורו מרחק הליכה ארוך ונשיאת הילקוט על הגב תהיה קשה ואף עלולה לגרום נזק לשלד. אולם, אם הילד מגיע לביה"ס בהסעה ואם בסביבת הבית, בדרך או בכיתה יהיה עליו לעלות או לרדת מדרגות תשקלו טוב טוב את הטרולי ובמקרים אלו תיק גב רגיל "יספק את הסחורה".

דגשים: אם בחרתם טרולי הקפידו לאחוז בידית ביד ימין ושמאל לסרוגין על מנת ליצור סימטריה. אם בחרתם בתיק גב רגיל הקפידו שיהיה בעל בסיס יציב כך שלא יתהפך כשיעמוד לצידי השולחן בכתה, על כתפיות סימטריות ושהתיק יוצמד היטב לגב.

נוג׳˜׳¨׳•׳œ׳™ 2 ׳‘ 1[1]

סידור הילקוט

לרוב הילקוטים יש 3 תאים. חלוקה נכונה של הציוד בתוכו תיצור חלוקת עומס נכונה ותפחית את העומס על הגב.לתא הקרוב לגב הכניסו את החוברות והספרים הכבדים והגדולים. לתא האמצעי הכניסו את המחברות והקלמר ולתא הקדמי ביותר הכניסו את קופסת האוכל.

אוגדן– דרך יעילה לשמור על המחברות שלא ייאבדו, ללא "אוזניים" ולהקל על הוצאתן בזריזות בזמן השיעור.

תיקיית בד– מעולה לילדים עם קושי בהתארגנות עם ציוד, אלו ששוכחים איזו חוברת שיכת לאיזה שיעור ואיזה אביזרים צריך להביא. מדובר בתיקיית בד צבעונית ועם רוכסן לסגירה שלתוכה ניתן להכניס את כל הציוד הנדרש לשיעור. למשל, אם מדובר בשיעור חשבון אז לתוכה תיכנס החוברת, המחברת והסרגלים הנחוצים. כשיתחיל השיעור, הילד פשוט ישלוף את התיקיה מהתיק בשלמותה, במינימום זמן ואפס בלבול.

light-blue[1]
תיקיית בד (adhd shop )
7758038802_0885b56f13_m[1]
אוגדן מחברות
 

הקלמר

גם כאן, כמו בילקוט וכמו בצבא, הכל מתחלק לשלשות 🙂

ממליצה לרכוש קלמר שמחולק לשלושה תאים לפי החלוקה הבאה:

1. תא לכלי כתיבה- לכאן ייכנסו העפרונות (ממליצה על 3, תמיד מחודדים מראש), המחדד (סגור בקופסא לפסולת החידוד) ומחק.

2. תא לכלי עזר- סרגל קטן, דבק (סטיק) ומספריים (קטנות ומתאימות ליד הדומיננטית של הילד, יש מספריים לשמאליים ולימניים).

3. תא לצבעים/טושים

11154728_1030668136962230_8719308134208978445_o
ארגון יעיל בקלמר- מתכננים על יבש
stetro-grip-1[1]
מאחזי עיפרון. יש המון סוגים, צריך רק להתאים.

דגשים: לילדים שמתקשים לזכור מה יש בכל תא בקלמר אפשר להכין פתקים קטנים מצוירים שיחוברו בטבעת לרוכסן. ילדים שמתקשים באחיזת עיפרון יעילה ממליצה להתאים מאחז עיפרון (מומלץ להתייעץ עם מרפאה בעיסוק).

המחברות

רוב בתיה"ס נותנים רשימה מסודרת של עטיפת המחברות, צבע ייעודי לכל מקצוע, וזה מצויין! עושה סדר ומקל על שליפת המחברת המתאימה מהילקוט. הקפידו על הדבקת מדבקת שם בחזית המחברת, זהו למעשה גם רמז חזותי לכיוון פתיחת המחברת.

לילדים המתקשים בהתארגנות בשורות מחברת אני ממליצה על "מחברת חכמה". אלו מחברות מותאמות לילדים עם קושי חזותי או בארגון ויש מהן כמה סוגים. כמו במחברות רגילות, יש 10 שורות ו 14 שורות, חשוב להתאים בהתאם לנדרש. יש עם שורות מודגשות, כאלו הממחישות רווחים, כאלו לחשבון עם משבצות מודגשות ואפילו לאנגלית.

0011140_360[1]
מחברת חכמה

בכל תהליך רכישת הציוד שתפו את הילד- בשלבי הרכישה, בתכנון ובבחירות. בכל מצב של ספק, פנו למרפאה בעיסוק לייעוץ.

בפוסט הבא אדבר על התארגנות בהיבט של סביבת הלמידה בבית והתארגנות הבוקר. ניפגש!

 

 

 

השארת תגובה